Kurs z merchandisingu

35Niedawno przez przypadek natknęłam się na informację o kursie dla merchandiserów organizowanym przez jakąś włocławską firmę organizującą kursy, merchandiser Włocławek. Kurs nie wydaje się ani zbyt trudny, nie jest też bardzo drogi, dlatego skłaniam się do wzięcia udziału w tym szkoleniu. Gdyby udało mi się zdać egzamin końcowy i uzyskać dyplom, na pewno byłoby mi łatwiej znaleźć pracę w zawodzie merchandisera. Nigdy nie myślałam o pracy w tym zawodzie, ale im dłużej o tym myślę, tym wydaje mi się to lepszą opcją. Ponadto, taki kurs to zawsze dodatkowy punkt w CV,

1. Merchandising – podejście praktyczne

  • Zdefiniowanie pojęcia
  • Słownik Merchandisingu
  • Producent kontra detalista
  • Czynniki skłaniające do zakupów
  • Zasady zachowań konsumentów
  • Ewolucja handlu i kierunki rozwoju

2. Skuteczność Merchandising’u

  • Elementy Merchandising’u i narzędzia pracy Merchandisera
  • Strategiczne miejsca w sklepie
  • Poziomy ekspozycji w sklepach
  • Reguła prawej ręki

3. Potęga impulsu podświadomości

  • Merchandising zmysłów
  • Impuls wzrokowy i jego potęga
  • Możliwość dotyku
  • Zmysły zapachu i smaku
  • Impuls słuchowy
  • Kolory i światło
  • Przestrzeń i ruch
  • Bramy zmysłowe i ich wpływ na decyzje o gustach

4. Techniki Ekspozycji

  • Rodzaje sklepów detalicznych
  • Idealna półka z produktami
  • Organizacja promocji
  • Wykorzystanie POS-ów
  • Ćwiczenia na własnych produktach (w przypadku szkoleń zamkniętych)

5. Praktyczne ćwiczenie zasad merchandisingu z pozycji konsumenta

  • Świadome zachowania konsumenckie
  • Tanio czy dobrze (zawsze masz wybór)
  • Koszyk pełen okazji – kto najskuteczniej drenuje portfel klientów
  • (ćwiczenie praktyczne w dużej galerii handlowej) Jak świadomie kupować? (burza mózgów)
  • Asertywność w zakupach i negocjowanie w sklepach
  • Jak ograniczyć wpływ reklamy i marchandising’u w swoim życiu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *