Wskazówki dla merchandisera z branży kosmetycznej

merchandising w branży kosmetycznejBranża artykułów kosmetycznych to duże wyzwanie dla merchandisera. Związane to jest z konkretną grupą docelową oraz jej specyficznymi nawykami w drogeriach czy sklepach kosmetycznych. Mowa oczywiście o kobietach, dla których zakupy w takich miejscach to nierzadko sposób na spędzanie wolnego czasu.

Merchandiser musi to mieć na uwadze, podczas projektowania przestrzeni wystawowej. Branża beauty rządzi się swoimi prawami. Prawidłowy merchandising musi mieć na względzie takie aspekty, jak operowaniem kolorem i światłem, za pomocą których można między innymi tworzyć odpowiedni nastrój.

Produkty promocyjne powinny być ustawione w pierwszej linii, najlepiej od razu przy wejściu, by skutecznie przyciągnąć wzrok. Warto również wyróżnić ceny promocyjne innym kolorem. Kobiety uwielbiają obniżki! Układ regałów powinien logicznie uwzględniać komplementarność produktów – ustawiamy obok siebie artykuły uzupełniające się. Daje to szanse na zrobienie przez klienta dodatkowych, nieplanowanych wcześniej zakupów. Istotne jest także jasne światło, które kojarzy się z miejscem czystym i schludnym – w przypadku drogerii takie wrażenie jest szczególnie ważne.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *