Co to jest cross-merchandising?

co to jest cross merchandisingCross-merchandising to technika ekspozycyjna, którą powinien znać każdy merchandiser. To praktyka, nakierowana na klienta i skutecznie zwiększająca sprzedaż. W czym tkwi jej fenomen? Cross-merchandising opiera się na zestawieniu ze sobą (w obrębie jednej ekspozycji) produktów, pochodzących z różnych kategorii, ale dotyczących podobnego tematu. Takie podejście do przestrzeni wystawowej jest doskonałym sposobem na generowanie dodatkowych zysków.

Merchandiser, posługujący się tą techniką, często wspiera się projektem konkretnej grupy docelowej, do której dana ekspozycja ma być skierowana. Przykładowo, w okresie letnim, można natknąć się na „ekspozycje grillowe”, w których zaraz obok grillów, prezentowane są rozpałki, węgle, kosze do rożna, sztućce i tym podobne akcesoria.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient, który przyszedł w celu zakupu konkretnego towaru – zdecyduje się również na kupno innego, pozostającego z nim niejako w związku. Cross-merchandising wiąże ze sobą intuicyjnie uzupełniające się produkty, bazując na warstwie emocjonalnej klienta. Warto pamiętać, że komplementarne produkty nie powinny się drastycznie różnić ceną – optymalne wahanie dotyczy 20-30% różnicy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *