Merchandising – definicje i cele

Termin merchandising pochodzi od angielskiego słowa merchandise, czyli dóbr przeznaczonych na sprzedaż (towaru). Termin ten nie ma w języku polskim swojego odpowiednika, dlatego dla potrzeb rynkowych zostało zaadaptowane słówko angielskie. W dosłownym tłumaczeniu merchandising oznaczałby towarowanie – takie słowo w języku polskim jednak nie występuje.

20Zgodnie z definicją, merchandising obejmuje sposoby wpływania na zachowania klientów poprzez wystrój sklepu i sposób prezentacji produktów, merchandising to przede wszystkim walka o miejsce dla produktów i przestrzeń na półkach, merchandiser Biała Podlaska.

Merchandising to ponadto informowanie w sposób atrakcyjny, zrozumiały i przekonujący o lokalizacji danego sklepu, jego asortymencie, nowościach, przecenach, towarach godnych uwagi oraz rozmieszczeniu stoisk. Informacja ta jest zróżnicowana w zależności od rodzaju osób. Podstawowymi targetami merchandisingu są osoby:

  1. które nie miały zamiaru wchodzić do sklepu, ale coś je w nim skusiło,
  2. które weszły do sklepu po określony produkt, ale mogą kupić coś jeszcze,
  3. które są stałymi klientami i należy zadbać, by nimi pozostali.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *