Merchandising

Merchandising to swoista działalność marketingowa, która polega na stosowaniu znaków, symboli, postaci i scenek, które danemu odbiorcy kojarzą się z określonym produktem, co ma na celu poprawę efektów sprzedażowych innego produktu, adresowanego do konkretnych grup odbiorców. Takie produkty oferowane są zazwyczaj w sprzedaży detalicznej.

Osobą, która odpowiada za merchandising w danym sklepie jest merchandiser, merchandiser Bydgoszcz. Merchandiser wpływa na zachowania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i określony sposób prezentacji towarów. Wpływanie na zachowanie klientów oznacza w tym przypadku zwiększoną sprzedaż produktów, zainteresowanie odbiorców oraz zmianę nastawienia klientów w stosunku do danego towaru. W merchandisingu bardzo często stosowane są przeróżne chwyty marketingowe, przyciągające odbiorców w dane miejsce i wpływające na nich w jeden, skonkretyzowany sposób.

Pośrednie cele merchandisingu określa skrót AIDA, czyli Attention-Interest-Desire-Action, co oznacza przyciągnąć uwagę-wzbudzić zainteresowanie-wywołać potrzebę posiadania-zainicjować działanie. Merchandising jest wykorzystywany w odniesieniu do trzech różnych grup osób: osób, które nie miały wchodzić do sklepu, ale coś je ku temu skłoniło, które weszły po konkretny produkt, ale może zdecydują się na coś więcej oraz do stałych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *