Parę szczegółów

Merchandising jest różnie określany, jako: efektywne wykorzystanie powierzchni handlowej, efektywna organizacja sprzedaży, efektywne zarządzanie półką sklepową,  optymalna prezentacja towarów w jednostce handlowej i szeroko stosowana i skuteczna komunikacja w punkcie sprzedaży.

z38Profesjonalny merchandising określa się jako zbiór działań według siedmiu zasad:

  • właściwa marka,
  • we właściwym miejscu,
  • we właściwym czasie,
  • z właściwą ceną,
  • we właściwej ilości,
  • we właściwych warunkach,
  • we właściwy sposób.

Do podstawowych, złotych zasad merchandisingu należą:

ZASADA LEWEJ STRONY – zgodnie z logiką widzenia klienta, osoby praworęczne wchodzące w alejkę utworzona przez 2 regały sklepowe najpierw popatrzą w lewą stronę;

ZASADA ZNAJOMOŚCI PRZECIĘTNEGO KLIENTA;

ZASADA ZŁUDZEŃ OPTYCZNYCH – nie należy ustawiać małych produktów w otoczeniu dużych, gdyż będą się one wydawać jeszcze mniejsze;

ZASADA „MINIMUM JEDEN FACE” –  porządek na półkach zwiększa zysk; ekspozycja musi sprawiać wrażenie obfitości, nie może być braków na półce;

ZASADA CZYSTOŚCI I NIEZNISZCZONYCH PRODUKTÓW;

ZASADA NAJLEPSZEJ PÓŁKI, merchandiser Świdnica.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *