O zawodzie

Merchandiser jest osobą zatrudnioną w firmie, której podstawowym zadaniem jest odpowiednia organizacja wystaw sklepowych i aranżacja ekspozycji produktów. Merchandiser na podstawie znajomości oczekiwań klientów i własnych umiejętności oferuje klientom określony schemat rozmieszczenia poszczególnych produktów i towarów, których układ spełnia zadania informacyjne i zachęcające do kupna. Po upływie czasu, w jakim dana ekspozycja miała funkcjonować merchandiser ma za zadanie zlikwidować wystawę i zaaranżować nowy układ ekspozycji. Merchandising produktów nie jest zadaniem prostym, bowiem oprócz projektu instalacji obejmuje również analizę przestrzeni sklepu możliwej do wykorzystania, zaplanowanie rozmieszczenia cen i informacji dodatkowych o produkcie oraz elementy dekoracyjne.

Pracodawcy, którzy poszukują pracownika na stanowisko merchandisera nie stawiają zazwyczaj żadnych konkretnych wymagań co do posiadanego doświadczenia czy wykształcenia zawodowego. Zamiast spełniania wymogów formalnych ważne jest, by kandydat był osobą kreatywną, pomysłową i mająca zdolności projektanckie. W pracy niezbędna jest umiejętność logicznego i przestrzennego myślenia. Od kandydatów wymaga się zazwyczaj aktualnej książeczki do celów sanitarno-epidemiologicznych, zwłaszcza, jeśli praca merchandisera związana jest z produktami spożywczymi. Zazwyczaj osoby zatrudniane na stanowisku merchandisera posiadają wykształcenie średnie.

Merchandiser ma normowany tryb pracy, a wykonywane przez niego obowiązki odbywają się w przestrzeniach sklepu, o których układ i wygląd dba. Większość formalności i konsultacji odbywa się poprzez bezpośredni kontakt z klientem lub za pomocą telefonu. Merchandiser w obecnych czasach jest potrzebny niemal w każdym centrum handlowym, hipermarkecie lub innym sklepie, w którym niezbędna jest jego pomoc.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *