Złote zasady Merchandisingu 


Merchandising
to ciąg operacji marketingowych, które mają na celu wpływanie na zachowanie klientów poprzez aktywne działania wystroju sklepu oraz sposobu prezentacji produktu. Sprawdzone metody merchandisingu prezentują w atrakcyjny, przekonywujący i zachęcający sposób lokalizację sklepu, jego asortyment, nowości i promocje.

Prezentacja blokowa – multifacing, koncentruje się na ustawieniu wielu identycznych produktów obok siebie. Takie ustawienie sprawia, że prezentowana oferta wydaje się większa i bardziej widoczna na tle innych. Zastosowanie multifactingu potrafi zwiększyć sprzedaż danych produktów nawet 250%.

Kolejną metodą jest multifactingu jest wykorzystanie zasady ergonomii, która zakłada, że klient jest leniwą istotą. Najefektywniej sprzedają się towary wyeksponowane na linii wzroku klienta (ok 160 cm nad ziemią) lub w zasięgu jego ręki (od 70 do 160 cm nad ziemią).

Zasada prawej ręki  wywodzi się z nieprzyjętych norm. Obowiązuje nas ruch prawostronny i większość z nas posługuje się prawą ręką. Stąd po wejściu do sklepi kierujemy się najcześciej w prawą stronę i wybieramy produkty znajdujące się w zasięgu prawej ręki.

Kolejnym wykorzystywanym przyzwyczajeniem jest zasada lewego oka. Tak jak czytamy książkę, poczynając od lewego górnego rogu, tam też kierujemy nasz wzrok, gdy patrzymy na ekspozycje

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *